LUKK
Vi trenger folk

Logo, profil og visuell identitet

Utvikling av visuell profil for din bedrift.

En logo kan sees på som et bumerke for din bedrift; et tegn på at dere er tilstede, har laget eller eier noe.  Det kan være et grafisk merke, emblem eller symbol som er med på å fremme bedriftens merkevarebygging og visuelle profil. En effektiv logo bør være lett gjenkjennelig, unik og på en eller annen måte vise hva en bedrift står for, enten i form av hvilke produkter og tjenester en tilbyr, navn på bedrift, eller visjoner og verdier en står for.

Ved å ha en logo med god design så skapes identitet og gjenkjenning av bedriften blant nye og gamle kunder. Logoen blir dermed en naturlig del av et firmas markedsføring. Den bør sees som en naturlig del av en gjennomtenkt visuell profil. Den bør kunne brukes på alle bakgrunner, og fungere både i farger og sort-hvitt. En knallrosa logo vil fungere dårligere på en rød bakgrunn enn på en sort. Likeså vil et symbol fungere bedre enn et bilde, og en må tenke på at en logo skal se bra ut i alle størrelser. Logoen skal tross alt gjerne pryde alt fra visittkort til bygninger, og da må en ha gjort godt nok grunnarbeid.

CreoPark har dyktige grafiske designere som har utviklet logoer for både firmaer, artister og events. Vi benytter markedsledende programvare for å skape effektive, pene og fullt skalerbare logoer i tråd med deres ønsker.

Hvor mange av disse logoene kjenner du umiddelbart igjen?

Windows Rolling Stones Nike McDonalds Always be Batman. android

DET er verdien av en god logo.

Relaterte prosjekter